Cramele Recas

Cramele Recas este una dintre cele mai renumite companii producatoare de vinuri.  Deoarece una dintre prioritatile Complexului de Vinificatie este extinderea si modernizarea capacitatilor de productie, in prezent, acesta beneficiaza de o capacitate de vinificatie de 18.5 milioane de litri.

Verticalele de distributie si vinificatie devin industrii predilecte pe care ne specializam

Implementarea programului ASiS la firmele de distributie si vinificatie din cadrul grupului de companii Cramele Recas a presupus o reorganizare interna a departamentelor de logistica si depozitare, cu o repartizare diferita a sarcinilor si ponderii activitatilor intre responsabilii acestor departamente, pentru a raspunde noului circuit al comenzilor.

Abordarea diferita a acestor procese din firma de distributie reflecta modificarea si imbunatatirea radicala a modului de lucru dupa implementarea noului sistem informatic.

Inainte, comenzile de distributie directa ajungeau la departamentul de logistica prin e-mail, erau listate pe hartie pentru a fi transmise spre procesare la depozit, iar facturarea in aplicatia existenta se facea pe baza unei simple comunicari primite de la depozit.

In cazul retelelor de magazine de tip “international key account”, comenzile erau listate din portalul clientilor si se dadeau apoi manual spre prelucrare la depozit.

Informatia nu era transmisa intre departamente printr-un sistem informatic integrat, nu exista trasabilitate in aplicatie, iar procesele interne erau rupte, fragmentate.

Acum, toate comenzile vin direct in ASiS, fie prin preluarea lor de pe terminalele mobile ale agentilor de distributie, fie prin importul lor automat, in format EDI (Electronic Data Interchange), de la retelele internationale de magazine, iar prelucrarea lor se face de asemenea in sistemul informatic, pentru validarea stocului disponibil de produse si pregatirea pentru livrare (picking-ul), pe masini si pe rute.

Nodul informational se inchide acum la directorul de logistica. El verifica direct in sistem disponibilitatea stocurilor si face cu usurinta rezervarea de stoc pe fiecare dintre comenzi, iar volumul de munca in depozit se reduce si el considerabil prin facturarea automata.

Dezvoltarile customizate realizate de departamentul de programare al Soft Net Consulting au conturat centralizatoarele de livrare si transport ce integreaza informatiile privind verificarea disponibilitatii stocurilor, gruparea comenzilor pe masini si pe rute cu verificarea respectarii restrictiilor de tonaj si de acces pe punctele de lucru ale diferitilor clienti.

De asemenea, prin customizare s-a asigurat si facturarea automata a tuturor comenzilor grupate pe aceeasi ruta si masina de transport marfa, dupa ce au fost prelucrate de catre depozit in sistemul informatic.

A fost personalizat si nomenclatorul de produse specific activitatii de vinificatie (branduri, soiuri) prin gruparea lor pe clase de produse, indicatii geografice si denumiri de origine controlata.

Asimilarea sistemului informatic de catre utilizatori a fost destul de dificila pentru ca a presupus depasirea rezistentei la schimbare si spargerea paradigmei create de vechiul sistem existent.

Pornit cu scopul declarat de a solutiona trasabilitatea produselor, noul sistem informatic a depasit insa asteptarile initiale si a generat suplimentar o eficientizare a activitatii logistice si contabile, de depozitare, transport si distributie.

Provocarile inerente au fost depasite prin suportul oferit de directorul economic al grupului de firme si de cei doi contabili sefi ai firmelor de distributie si de vinificatie.

Lectiile invatate de echipa de implementare, formata din Dorin Andreica, ce a asigurat managementul de proiect si Florin Brasovan, se refera la necesitatea unei implicari sporite a clientului in analiza, organizarea si planificarea implementarii, dedicarea unei disponbilitati suficiente de timp si o mai buna sincronizare intre momentele esentiale ale proiectului, pentru a evita suprapunerea concediilor de maternitate si ingrijire a copiilor peste perioadele de validare si testare a proceselor in care a trebuit lucrat in paralel, cu acelasi personal redus, in doua sisteme informationale diferite, cel existent si cel nou, aflat inca in curs de implementare.

De asemenea, nominalizarea precisa a unui project manager din partea clientului trebuie sa faca parte, de acum inainte, din ecuatia succesului pentru toate proiectele care depasesc o anumita complexitate din perspectiva activitatii desfasurate de beneficiar si a numarului de utilizatori.

“Reusita acestei implementari confirma inca o data alegerea verticalelor de distributie si de vinificatie ca domenii predilecte si industrii pe care ne specializam”.

Dorin Andreica, managing partner Soft Net Consulting

Call Now Button
Portal ClientiSolicita PrezentareFacebook