Glissando a fost infiintata in anul 1991 si activeaza in domeniul agriculturii. Dezvolta in mod constant solutii pentru protectia si nutritia plantelor, protejarea casei si a suprafetelor conexe.

Implementarea solutiei ASiS Ria la Glissando poate fi un model pentru viitoarele proiecte complexe din distributie si retail ale Soft Net Consulting

 

Termenul de implementare a solutiei ASiS Ria la Glissando – un proiect de mare complexitate si anvergura, ce a implicat 75 de utilizatori din cele 12 depozite si 40 de magazine proprii ale firmei – s-a respectat intocmai, in pofida timpului scurt avut la dispozitie.

Datorita bunei comunicari dintre client si Soft Net Consulting si prin dedicarea unui consultant de implementare exclusiv pentru acest proiect, de la debutul sau pana la stadiul de “go live”, a fost posibil ca absolut toate magazinele si depozitele Glissando sa inceapa sa-si opereze documentele in ASiS Ria in termen de doar 2 luni.

Voicu Banc, consultantul de implementare dedicat de Soft Net Consulting proiectului Glissando, ne-a declarat ca acest client a asigurat cea mai buna gestionare a comunicarii dintre toate implementarile finalizate de el pana acum.

“Doamna Monica Daescu, director de cercetare la firma Tellurium din cadrul grupului de firme Glissando si project managerul desemnat din partea companiei, s-a dovedit un adevarat administrator intern al aplicatiei, implicat trup si suflet in toate etapele implementarii.

Faptul ca am avut permanent un punct unic de contact si o interfata de comunicare deschisa cu clientul a reprezentat pentru mine un avantaj semnificativ.

Doamna Daescu cunoaste foarte bine din interior business-ul Glissando si are un background de multinationala care a ajutat-o sa inteleaga perfect ce inseamna gestionarea unui proiect complex din perspectiva respectarii deadline-urilor pentru fiecare etapa de implementare.

Comunicarea bidirectionala a presupus atat o filtrare a informatiilor din interiorul firmei care ajungeau la mine, cat si o centralizare si distribuire a solicitarilor transmise de Soft Net Consulting privind cerintele de date si informatii.

Un alt factor care a cantarit mult in succesul implementarii a fost implicarea directa a managerului general Ioan Biianu in toate etapele de analiza si customizare a aplicatiei la specificul firmei.

Nicio decizie importanta nu se lua fara participarea si consultarea tuturor responsabililor departamentelor implicate in implementare, ceea ce inseamna ca toate deciziile luate de comun acord au fost apoi respectate si aplicate intocmai, iar fluxul operational a functionat bine, fara blocaje interne.

A fost un mare efort de furnizare de date din partea companiei, de aceea si cea mai lunga perioada de timp am alocat-o migrarii datelor.

Aveau 52 de baze de date diferite ale depozitelor si magazinelor, care a trebuit transferate in formatul cerut pentru importul lor in noua baza de date unica.

O buna disciplina si organizare au permis culegerea tuturor datelor la timp, iar acum toata lumea lucreaza de la distanta in aceeasi baza de date, prelucrarea informatiilor e ‘live’: de oriunde din tara, un operator Glissando poate cunoaste informatiile procesate chiar atunci intr-un alt colt al tarii.

Volumul mare al business-ului derulat, precum si sezonalitatea afacerii impun necesitatea unei circulatii rapide a informatiilor in varful de sezon (din martie pana in iunie), pentru ca managementul firmei sa poate reactiona la schimbarile din piata si sa ia decizii rapide in cunostinta de cauza.

Pe baza informatiilor la zi, managerii pot lansa promotii pentru stocurile cu miscare redusa, se pot aproviziona de la furnizori cu un stoc suplimentar din produsele cu cerere mare si pot muta marfa intre magazine si depozite in functie de cererea diferentiata local, pe zone geografice.

Un alt proces provocator care a fost abordat intr-un mod inedit, dar eficient, a fost trainingul intern al utilizatorilor in retea.

Eu am instruit-o privind toate procesele de afaceri si fluxurile informationale ale solutiei doar pe doamna Daescu care, la randul sau, in calitate de manager de proiect si administrator intern al aplicatiei, i-a pregatit pe 3 utilizatori-cheie din departamentele de la sediul central care i-au instruit pe cei 12 sefi de depozite, a caror sarcina a fost sa ii scoleasca pe cei 40 de gestionari de magazine pe care ii aprovizioneaza cu marfa. Acest proces de instruire ‘in cascada’ a permis o initializare rapida a proiectului.

Utilizatorii cheie inteleg intreg procesul si fluxul, in timp ce operatorii din magazine cunosc doar particica lor, care ii priveste, dau click pe anumite butoane pentru a introduce informatii sau pentru a scoate documente si rapoarte.

De mare folos pentru instruire a fost existenta manualului si procedurilor scrise de lucru, cu poze de tip ‘print screen’ extrase din meniul programului pentru principalele procese interne: receptia marfurilor de la furnizori in depozitul central, transferul marfurilor de la depozitul central la depozitele din tara si de la fiecare depozit la magazinele proprii aprovizionate, precum si receptionarea transferului marfurilor de catre gestionarii din depozite si magazine.

Timpul scurt de implementare a fost posibil si datorita volumului mai mic de customizari presupus de acest proiect, aceste customizari referindu-se doar la introducerea unor restrictii de vizualizare pe gestiunea proprie si pe fluxul operational si crearea unor machete pentru receptia si transferul de marfuri.

Orice functionalitate dezvoltata a fost imediat dublu testata: o testare preliminara la Soft Net Consulting si una finala pe documentele firmei in compania client.

Pentru ca exista obligatia legala ca stocul de produse din magazine sa aiba asociat un pret cu amanuntul, iar programul ASiS solicita definirea acestui parametru pe fiecare produs inainte de introducerea marfii in gestiune, pentru a elimina riscul ca marfa sa fie introdusa in gestiune fara un pret cu amanuntul, in macheta de receptie-transfer a fost adaugata o coloana unde sa fie pusa aceasta informatie, iar setarile programului nu le permit gestionarilor sa faca receptia marfii fara a completa inainte acest pret.

Cu ocazia acestei implementari, am trecut prin toate categoriile de probleme si nevoi pe care le poate avea un client la un proiect software de retail si distributie, astfel incat la urmatoarele implementari din acelasi domeniu voi sti ce intrebari relevante de business sa pun, inca de la inceput, pentru a duce mai usor la bun sfarsit proiectul.

Am invatat, de asemenea, sa integrez diferite tipuri de case de marcat si imprimante cu softul ASiS Ria, deoarece Glissando utililizeaza la cele 40 de magazine proprii diferite modele de imprimante matriceale cu ace sau laser, ceea ce a presupus sa fac setari diferite de listare pentru fiecare magazin.”

Voicu Banc, consultant implementare Soft Net Consulting

Call Now Button
Portal ClientiSolicita PrezentareFacebook