Studiu de Caz - Auto Alex SRL

În cadrul strategiei de dezvoltare, AUTO ALEX a apelat la Soft Net Consulting pentru extinderea vânzărilor prin Internet.

După implementare platformei de eCommerce ASIS şi automatizarea proceselor specifice, compania a obţinut un magazin online cu program 24/7, care contribuie la atragerea de noi clienţi şi creşterea vânzărilor.

Profil Client

AUTO ALEX este o companie cu capital privat românesc, care activează, începând din 1992, în domeniul comercializării de materiale de construcții și pentru amenajări interioare, electrocasnice și piese auto.

Compania a înregistrat o dezvoltare continuă și în prezent deține și operează șapte depozite și trei magazine în zona de sud-vest a României.

Provocări specifice domeniului de activitate

Pentru a susține și consolida dezvoltarea business-ului de retail, care se derula preponderent prin intermediul magazinelor din județul Caraș Severin, AUTO ALEX a realizat mai multe campanii de promovare prin intermediul rețelelor sociale și a motorului de căutare Google.

Ulterior, pentru a veni în sprijinul clienților – mai ales în contextul limitărilor impuse de pandemia de COVID-19 –, dar și pentru a-și extinde aria de acoperire a business-ului la nivel național, compania a decis adoptarea unei platforme dedicate de e-Commerce, prin intermediul căreia să își poată promova oferta și prelua comenzi online la nivel naţional.

„Am dorit o platformă online prin care să oferim clienţilor o alternativă la magazinele fizice, în contextul pandemiei, dar şi să extindem aria de acoperire, ca etapă a procesului de dezvoltare a companiei“

Miriana Roșu, purchasing specialist AUTO ALEX

Soluţie şi proiect

Soluția aleasă de companie pentru atingerea acestor obiective a constat în implementarea și personalizarea platformei de eCommerce, dezvoltată de Soft Net Consulting pentru soluţia ERP ASiS.

AUTO ALEX utiliza deja sistemul ERP ASiS pentru gestiunea tranzacţiilor comerciale şi financiare, fapt care a contat în luarea deciziei.

Mai mult, Soft Net Consulting asigură integrarea nativă a celor două componente, precum şi multiple opţiuni de customizare  a magazinului online.

„Colaborarea cu Soft Net Consulting este veche şi a ajuns la nivel de colegialitate. Am apreciat intotdeauna răspunsul prompt la cerintele noastre şi prin urmare le-am încredinţat proiectul de eCommerce.“
Miriana Roșu, purchasing specialist AUTO ALEX

Implementarea platformei de eCommerce ASIS a început în luna aprilie 2020 şi alături de integrarea cu sistemul ERP, a inclus multiple personalizări pe specificul activităţii şi cerinţelor Auto Alex.

Printre cerințele proprii clientului au fost cele de monitorizare și trasabilitate a folosirii paleților – cu includerea costurilor aferente operării acestora –, precum și gestionarea unui sistem dual de livrare: cu flota proprie pe teritoriul județului Caraș Severin și prin intermediul companiilor de curierat, în restul țării.

Schimbările introduse de ASIS în modul de lucru al Auto Alex

În mod curent, soluția implementată de Soft Net Consulting este utilizată pentru preluarea și procesarea continuă a tuturor comenzilor venite pe canalul online. Astfel, prin utilizarea platformei de eCommerce, AUTO ALEX a obținut creșterea nivelului de disponibilitate a serviciilor de vânzare (24/7), fără a fi necesară suplimentarea personalului.

Comenzile plasate de clienți sunt preluate din portalul de eCommerce direct în sistemul ERP ASIS, cu toate informațiile aferente despre cumpărător, produse comandate, valoare comandă, adrese de livrare etc. Pe baza acestor date, sistemul realizează etapele specifice de procesare a comenzilor (rezervare marfă, pregătire colete etc.) – operând în paralel și procesul complementar de gestiune a stocurilor – și generează automat documentele necesare (note de livrare, avize, facturi etc.).

Integrarea permite actualizarea automată a categoriilor de produse, a prețurilor și stocurilor din soluția ERP în platforma eCommerce.

În acest mod se elimină și riscul apariției situațiilor de tipul „lipsă stoc“, prin actualizarea informațiilor de disponibilitate în timp real, optimizându-se planificarea comenzilor de aprovizionare.

Integrarea contribuie și la optimizarea proceselor de livrare și încasare, platforma oferind opțiuni avansate de interoperabilitate cu sistemele procesatorilor de plăți și ale principalelor companii de curierat.

Beneficii obținute

Platforma de eCommerce implementată și personalizată de Soft Net Consulting a ajutat compania AUTO ALEX să își extinderea aria de acoperire a echipei de vânzări la nivel național, asigurând totodată o serie de câștiguri imediate pe mai multe paliere. Astfel:

  • clienții AUTO ALEX beneficiază de informații actualizate în timp real despre disponibilitatea produselor solicitate, de modalități multiple de plată și livrare, de posibilitatea urmăririi statusului comenzilor și, mai ales, de procesarea rapidă și corectă a acestora;
  • angajații companiei au obținut, prin integrarea nativă a platformei și sistemului ERP ASIS și automatizarea proceselor, reducerea efortului operațional, eliminarea activităților de rutină și scăderea procentului de erori umane;
  • top managementul companiei are acces la informații în timp real despre evoluția vânzărilor, a livrărilor, încasărilor, stocurilor etc., putând lua măsurile adecvate de optimizare a proceselor. Totodată, instrumentele de raportare integrate (pe indicatori predefiniti de client: vanzări pe categorii de produse, regiuni, campanii, furnizori, profitabilitate etc.), ajută la luarea deciziilor în mod dinamic și crearea de campanii de promovare definite pe diferite criterii.

„Platforma de eCommerce ne-a permis integrarea tuturor operațiunilor într-o singură platformă, de la vânzări, achiziții, la aprovizionare, gestiune depozite și contabilitate. Astfel, beneficiem de sincronizarea automată a comenzilor, facturilor, prețurilor și stocurilor între magazinul online și sistemul ERP, ceea ce ne permite să procesăm și livrăm mai repede comenzile și să oferim clienților informații corecte.“

          Miriana Roșu, purchasing specialist AUTO ALEX

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Call Now Button
FacebookPortal ClientiSolicita Demo