Cunoscutul consultant în vânzări Adrian Cioroianu a fost invitatul webinarului “Primii pași în utilizarea unui CRM”, organizat recent de Soft Net Consulting și CAS CRM. Prezentarea sa a adus în discuție experiența sa în lucrul cu sistemele CRM în companiile în care a activat, sintetizând principalele avantaje în favoarea utilizării acestei soluții Mai jos, veți găsi 16 avantaje ale unui CRM grupate pe două paliere: pentru echipele de vânzări și pentru managerii acestora.
Avantajele unui CRM pentru echipele de vânzări
- Managementul lead-urilor și al contactelor îmbunătățește relația cu clientul, permițând păstrarea și organizarea informațiilor detaliate despre fiecare contact și generând profiluri complete în CRM. Aceasta permite personalizarea interacțiunilor și construirea unei relații de calitate.
- Managementul task-urilor și reminderele facilitează monitorizarea activității și asigură onorarea promisiunilor față de clienți, contribuind la o comunicare mai eficientă.
- Managementul funnel-ului de vânzări simplifică procesului de vânzare, ajutând la monitorizarea și finalizarea cu succes a fiecărei etape, oferind în același timp o imagine de ansamblu asupra modului în care a fost realizată vânzarea.
- Managementul documentelor, cum ar fi oferte sau contracte, este extrem de util, asigurând un istoric complet al interacțiunilor cu clienții și eliminând dependența de memorie sau instrumente consumatoare de timp precum e-mailul.
- Business Analytics și Raportare, sunt facilități care permit monitorizarea KPI-urilor, a trendurilor și a metricilor cheie, oferind vânzătorilor posibilitatea de autogestiune și optimizarea propriilor activități.
- Integrarea CRM-ului cu alte unelte de marketing permite automatizarea comunicărilor și monitorizarea activității și interesului clienților pentru produsele companiei, oferind informații valoroase pentru agenții de vânzări în timp real.
- Colaborarea și comunicarea facilă cu colegii din diverse departamente (presales, marketing, financiar) și cu echipele virtuale optimizează activitatea întregii companii, asigurând o abordare integrată și sinergică.
- Mobilitatea avansată oferită de aplicațiile mobile CRM permite accesul la datele din CRM în orice moment și de oriunde, conferind vânzătorilor o libertate de acțiune și o eficiență sporită.
Avantajele unui CRM pentru managerii de vânzări
- Monitorizarea performanțelor la nivel de echipă și individuală prin metrici facilitează evaluarea și identificarea top performerilor și ajută la procesul decizional bazat pe date concrete. Astfel, managerii pot lua măsuri eficiente pentru îmbunătățirea performanței echipei de vânzări.
- Managementul ”pâlniei de vânzări” și optimizarea procesului de vânzare pe baza datelor din CRM permit managerilor să monitorizeze îndeplinirea obiectivelor de vânzări și să ofere sprijin, resurse și îndrumare vânzătorilor în funcție de informațiile despre activitatea acestora.
- Previziunile realizate în CRM permit managerilor să stabilească estimări și obiective realiste pe baza datelor istorice și a ciclului de vânzări, evitând astfel stabilirea de target-uri nerealiste și oferind vânzătorilor și conducerii organizației cifre realiste pentru a-și orienta acțiunile.
- Feedback-ul bazat pe informațiile despre vânzări din CRM permite managerilor să înțeleagă mai bine punctele forte și punctele slabe ale fiecărui agent de vânzări, pentru a le oferi sprijin, îndrumare și resurse în vederea optimizării performanței lor.
- Colaborarea facilă cu vânzătorii prin intermediul CRM-ului facilitează procesul de vânzare și comunicarea eficientă între manageri și membrii echipei. Managerii pot face anunțuri, actualizări și planuri de dezvoltare/training în mod simplu și rapid.
- Accesul la date și metrici din CRM permite managerilor să evalueze și să optimizeze procesul de vânzare, evitând blocajele și identificând oportunitățile de îmbunătățire a performanței echipei și a rezultatelor vânzărilor.
- Integrarea altor unelte de management în CRM facilitează automatizarea proceselor și oferă o imagine holistică a datelor la nivelul întregii organizații, permițând managerilor să intervină rapid și eficient în funcție de nevoile și cerințele curente.
- Deciziile bazate pe date reprezintă un avantaj major al utilizării CRM-ului. Datele introduse în CRM de către agenții de vânzări contribuie la construirea unui sistem de informații precis și actualizat, permițând managerilor să ia decizii informate și să obțină rezultate mai bune pentru întreprindere.
Vizionați înregistrarea webinarului
Pentru a obține o perspectivă completă asupra sistemelor și a celor 16 argumente pro CRM, vă invităm să urmăriți întregul webinar “Primii pași în utilizarea unui CRM”
Adrian Cioroianu este trainer și sales consultant, cu peste 20 de ani de experiență în domeniul vânzărilor, antreprenor, autorul lucrărilor „VÂND ORICE, ORICÂND, ORICUI” (Editura Evrika Publishing, 2015) și coordonatorul volumului „POVEȘTI NEMURITOARE DE VÂNZĂRI” (Editura Evrika Publishing, 2018).
Dacă aceste avantaje ale unui sistem CRM v-au convins de valoarea adăugată vă invităm alături de noi la alte webinare similare.