Proiectele câștigătoare la Digitalizare IMM au termen de 10 zile pentru depunerea documentelor actualizate

Cuprins

2.500 de companii au deja proiecte aprobate pentru finanțare prin  digitalizare IMM și vor beneficia de granturi de până la 100.000 euro. Pentru demararea efectivă a procesului de contractare, după primirea și acceptarea deciziei de finanțare aceste companii trebuie să pregătească și să trimită către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) o serie de documente suplimentare. Aceste documente trebuie  încărcate pe platforma PNRR  sub semnătura electronică extinsă a reprezentantului legal al solicitantului/persoanei împuternicite de către acesta în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la primirea notificării privind începerea perioadei de contractare. Asigurați-vă că respectați aceste termene pentru evitarea  oricăror neplăceri ulterioare, chiar dacă MIPE nu a transmis alte detalii. Informațiile sunt disponibile și pe site-ul Ministerului.

Documente și procedura

Conform informațiilor oficiale procesul de contractare va începe în urma acceptării de către solicitant a finanțării și primirea unei notificări  specifice. Unii dintre solicitanți au primit deja aceste notificări, însă MIPE nu precizează câte dintre cele 2.500 de companii au ajuns la această etapă.

Documentele solicitate sunt următoarele:

  • Declarație de eligibilitate – actualizată;
  • Declarație privind încadrarea întreprinderii în categoria IMM-urilor  în conformitate cu prevederile Legii Nr. 346/2004 și calculul pentru întreprinderile partenere sau legate – actualizată;
  • Declarație pe propria răspundere cu privire la respectarea regulii cumulului ajutoarelor de stat / ajutor de minimis – actualizată;
  • Declarație prin care beneficiarul aderă la un set de principii ale Pilonului european al drepturilor sociale (Descărcați Declarația);
  • Cazier judiciar al reprezentantului legal al solicitantului;
  • Certificate de atestare fiscală, referitoare la obligațiile de plată la bugetul local, respectiv la bugetul de stat, din care să rezulte că nu are datorii scadente neachitate la termen sau neeșalonate;
  • Certificatul de cazier fiscal din care să rezulte că nu are fapte înscrise în cazierul fiscal legate de cauze referitoare la obținerea și utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naționale;
  • Raport/ adresa întocmită de un expert contabil – membru CECCAR sau  auditor financiar CAFR, care va certifica că solicitanții nu au avut venituri din activitățile specifice următoarelor clase CAEN (5829 – Activități de editare a altor produse software; 6201 – Activități de realizare a software-ului la comandă (software orientat client); 6202 – Activități de consultanță în tehnologia informației; 6203 – Activități de management (gestiune și exploatare) a mijloacelor de calcul; 6209 – Alte activități de servicii privind tehnologia informației; 6311 – Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe; 6312 – Activități ale portalurilor web; 6399 – Alte activități de servicii informaționale)
  • Dovada autorizării codului CAEN la locația de implementare (Certificat constatator ONRC).
  • Declarație privind opțiunea pentru derularea fondurilor aferente proiectului prin intermediul unuia dintre partenerii bancari selectați de MIPE (Declarația 2 ), dacă această declarație nu a fost deja transmisă prin intermediul platformei pnrr.gov.ro.

Acest ultim punct a ridicat mai multe semne de întrebare, deoarece există mulți solicitanți care nu au în plan să apeleze la credite pentru implementarea proiectelor asociate Digitalizare IMM. MIPE a precizat că și aceste companii trebuie să încarce Declarația 2. Partenerii bancari ai proiectului Digitalizare IMM sunt CEC BANK SA și BRD – Groupe Societe Generale, care au semnat deja acordurile cadru cu MIPE pentru derularea procesului de verificare si autorizare.

Ca procedură de lucru, documentelor vor fi încărcate in format digital pe platforma https://proiecte.pnrr.gov.ro (modul Comunicare) sub semnătură electronică extinsă a reprezentantului legal al solicitantului / persoanei împuternicite de către acesta. Termenul de 10 zile are ca reper data primirii notificării privind începerea perioadei de contractare.

Vă dorim succes și  nu uitați că Soft Net Consulting vă este aproape pentru orice informare asupra tehnologiilor eligibile prin Digitalizare IMM.

Cele mai noi articole

Solicită acum o demonstrație gratuită.

Abonare la newsletter.