Perioada de pandemie și prevederile europene au afectat industria de transporturi, iar asta a făcut ca operatorii economici să își reorganizeze calendarele de lucru, astfel încât să se poată adapta noilor provocări. În sprijinul acestor reorganizări vine și tehnologia, care acționează ca un planificator în gestionarea optimă a activităților de transport. Astfel, accesul la o soluție software dedicată industriei de transport face ca toate fluxurile operaționale cu privire la cursele și comenzile de transport pentru fiecare cursă în parte să fie realizate conform planificării stabilite.
Soluția ASiS este o soluție integrată de tip ERP cu un modul dedicat de TMS, care este utilizată deja de FARTUD, LANCETTI sau EUROCCOPER, companii importante din domeniul transporturilor și pe care le echipează cu toate instrumentele necesare unui management performant al activității acestora.
ASiS TMS este un instrument de urmărire și monitorizare în timp real a flotei de mașini, ce permite colectarea datelor de la mai mulți furnizori de GPS și integrarea acestora într-un singur portal și o singură interfață. Soluția are integrare cu HERE MAPS și se conectează cu furnizori de GPS precum WEBEYE, SCANIA, VOLVO, DKV etc. de la care se colectează date în timp real, date precum coordonate GPS sau diverse acțiuni care se întâmplă cu mașina, cum ar fi pornirea sau oprirea motorului, alimentarea mașinii sau chiar scăderea de stoc.
Întregul flux de transport se realizează extrem de simplu într-o singură machetă în care se introduc toate comenzile de expediție primite de la diverși clienți, comenzi care de obicei sunt preluate prin e-mail, telefonic sau de către dispecerul companiei de transport sau a casei de expediții care caută curse de pe Bursa de Transport pentru camioanele pe care le are disponibile.
În macheta de comenzi se introduc mai multe câmpuri cum ar fi client, dispecer, monedă, preț pe cursă, kilometri estimați de client, tipul de ambalaj, cantitatea, greutatea sau tonajul, metri de podea ocupați, punctele de plecare și de sosire, stațiile de încărcare și descărcare, datele la care se face încărcarea și descărcarea etc. Căutarea locațiilor se face în stil GOOGLE, după oraș sau cod poștal, afișându-se pe hartă locația exactă.
Pasul următor este calcularea cu aproximație a distanțelor pentru camioane și prin care se stabilește ruta optimă pentru comanda de expediție, calculare prin care se stabilesc numărul de ore și de kilometri necesari, costul antecalculat pe cursa respectivă (taxe, combustibil, diurnă, salariu șofer și cheltuieli cu camionul), precum și profitul obținut. Este un antecalcul pe comandă sau pe cursă bazat pe datele oferite de DKV. De asemenea, pot să existe și recalculări de rută în funcție de modificările de traseu, dacă se trece sau nu prin depozit, precum și dacă mai are sau nu disponibil pentru grupare.
În macheta de planificare se pot vedea toate cursele pe perioada selectată, mașinile care sunt disponibile pentru încărcare sau mașinile care au curse stabilite. Se pot vedea și mașinile disponibile pentru grupare care au comenzi alocate, iar în momentul în care se ajunge la încărcare, respectiv descărcare, șoferul de pe terminalul mobil sau dispecerul care urmărește comanda de expediție are posibilitatea să marcheze operația ca fiind efectuată și să vadă dacă mai poate să încarce pentru că mai are disponibil pentru grupare. Asta înseamnă că acea mașină, pe lângă faptul că va fi disponibilă după descărcare la data stabilită, ea va apărea ca fiind disponibilă pentru încărcare, pentru a mai putea prelua comenzi pe ruta de întoarcere sau prin stațiile prin care trece.
În procesul de planificare a comenzilor, optimizarea rutelor direct pe hartă, în mod vizual și în funcție de punctele de încărcare și descărcare aferente comenzilor selectate, arată pe unde trebuie să se meargă pentru ca ruta să fie cea mai potrivită.
O altă funcționalitate prin care se diferențiază aplicația noastră este adăugarea de cereri de ofertă de la clienți care pot fi folosite de către toți dispecerii care vor să își optimizeze rutele.
După planificare urmează partea de realizare a cursei, a cărei urmăriri se face pe baza foii de parcurs deschisă automat de sistem la planificare. Pe foaia de parcurs se văd date în timp real prin interogări la 15 minute cu privire la poziția GPS și consumurile reale ale mașinii. Foaia de parcurs poate fi consultată în orice moment de către dispeceri, dar există și o variantă pe mobil dezvoltată special pentru șoferi.
Această machetă îi ajută pe șoferi să știe stațiile prin care trebuie să treacă și le permite să își opereze realizarea activităților planificate. Tot de aici el poate să facă și upload în timp real de documente pe două tipuri de fișiere, un tip de fișier care ține de deconturi pentru tot felul cheltuieli ale șoferului (bonuri de motorină, taxe sau reparații), care nu se leagă neapărat de comanda de livrare, ci de foaia de parcurs, adică de decontul lui, iar al doilea tip de fișier este cel care ține de stația în care se află și care este legat efectiv de facturare, prin documente cum ar fi CMR-urile sau avizele ce țin de comanda sau cursa respectivă. Colectarea de informații în timp real de la șofer certifică dacă situația este conformă cu planificarea și facilitează modul în care documentele care au impact pe decontul respectiv să fie legate de cursa respectivă sau chiar de fiecare comandă de pe acea cursă să fie imediat aduse în soluție pentru a putea fi operate.
După ce comanda devine și realizată, aceasta se duce în centralizatorul de facturare prin care se poate vedea factura nou generată care se emite și care se poate trimite pe e-mail alături de toate documentele atașate pe comanda respectivă de expediție, adică CMR-uri sau avize.
Operarea pe platformă și în timp real a documentelor ajută companiile de transport și casele de expediții să aibă o situație clară a rentabilității flotei de mașini sau a curselor și comenzilor de expediție.
Soluția ASiS ERP integrează pe lângă TMS și celelalte module necesare unei gestionări complete a activității de transport, module cum sunt Contabilitate, Financiar, Personal – Salarizare, Service AUTO, Bugete sau Business Intelligence.
Ca pași imediați, soluția ASiS TMS urmează să aibă integrare cu TIMOCOM și Bursa de Transport din România pentru un transport automat de curse, plus postări automate ale camioanelor.
Pentru o prezentare detaliată a celor menționate mai sus, vă invităm să ne contactați prin completarea formularului de solicitare demo.