Datele statistice publicate în luna iunie de Comisia Europeană arată că în România, doar 11% dintre companiile mici şi mijlocii vând online şi doar 6% îşi vând produsele în afara ţării.
Prin comparaţie, media europeană a companiilor care generează vânzări relevante prin intermediul unui site pe Internet este de 18%. Ţările campioane la vânzări online sunt Irlanda. Cehia, Danemarca, Belgia şi Suedia, unde peste 50% dintre companiile mici si mijlocii vând pe Internet.
Dacă în aceste ţări se poate, de ce să nu funcţioneze şi în România?
Interesul românilor faţă de online şi social media este cunoscut, conexiunile la Internet sunt foarte bune, iar tehnologia este ieftină şi accesibilă. De ce vânzările on-line reprezintă cea mai evidentă oportunitate de business în 2020 şi 2021?
Pe de o parte comportamentul consumatorului s-a schimbat în contextul pandemiei covid19 şi tot mai mulţi preferă să comande online, iar pe de alta, un site web permite o flexibilitate mult mai mare ca program, stocuri şi diversitate de produse, dar şi costuri şi marjă de profit.
Până la finalul anului 2020, vânzările online vor înregistra o creştere de cca 28% afirmă Ziarul Financiar, în timp ce vânzările prin magazine tradiţionale se vor reduce cu cca 12%.
Potrivit estimărilor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online citata de Startup.ro) în 2019 comerţul online a generat vânzări de 4.3 miliarde euro, ceea ce face ca proiecţia pentru 2020 să depăşească 5.3 miliarde euro. Adică nu mai putin de 14,5 milioane euro cheltuite zilnic de către români în magazine online. Cum să nu vrei sa fii parte din aceasta industrie!! Consumatorii vor să iasă cat mai puţin din casă şi prin urmare comandă online o gama tot mai largă de produse. Realitatea arată că practic în 2020 orice poate fi comandat online, de la bunuri de folosinţă îndelungată şi servicii, la produse alimentare dintre cele mai diverse (cafea, legume, fructe etc). Pe fondul creşterii diversităţii serviciilor de curierat, livrările au devenit tot rapide şi mai ieftine, ceea ce contribuie la decizia de cumpărare. Conform datelor prezentate la GPeC Summit (cel mai mare eveniment de eCommerce din ţară) în 2019, numărul românilor care au cumpărat produse online a crescut cu 27%, iar în 2020 creşterea va fi peste aşteptări. Deci piaţa există şi este în creştere, tinerii fiind mult mai deschişi către cumpărături online, ceea ce face ca viitorul acestui tip de comerţ sa fie previzibil. Mai mult, un magazin online îşi va face clientela la nivelul întregii ţări şi elimină orice barieră legată de proximitate. Cum toată lumea este cu ochii în telefonul mobil, succesul ţine de atractivitatea ofertei şi abilitatea de promovare.
Un alt avantaj major al comerţului online este disponibilitatea 24/7 şi posibilitatea de a lucra cu stocurile furnizorilor. Pe acest palier, tehnologia face diferenţa, iar Soft Net Consulting vă oferă cel mai bun ajutor. Oferta noastră pentru eCommerce integrează un magazin online (website-ul pe care ajunge cumpărătorul) şi un sistem ERP (aplicaţia care gestionează produse, preţuri, stocuri etc) şi care împreună funcţionează fără implicarea unui angajat uman. Practic, magazinul funcţionează non stop, iar atunci când un client plasează o comandă, sistemul o preia automat, verifică stocul disponibil, emite factura, înregistrează plata şi trimite comanda de livrare către curier. Toate documentele sunt completate automat, iar angajaţilor nu le rămâne decât să împacheteze produsele pentru expediere. Mai mult, nici nu este nevoie să ai stocuri proprii, sistemul se integrează cu stocurile furnizorilor, iar livrarea se face din depozitelor acestora. Termenul se numeşte dropshipping, iar la nivel global peste 30% din vânzările online se derulează prin acest sistem. Aşa arata comerţul modern, iar oportunităţile sunt uriaşe.
La Soft Net Consulting găseşti exact tehnologia de care ai nevoie să treci rapid la vânzări online. Soluţiile noastre te ajută să câştigi timp (nu mai operezi în două sisteme diferite: ecommerce şi ERP ci într-unul singur) automatizezi întreg procesul de vânzare (de la plasare comandă la livrare; ne integram cu majoritatea firmelor de curierat) şi elimini situaţiile de „lipsă stoc” (sistemul ERP te va alerta din timp că stocul unui produs se apropie de zero). Oferim flexibilitate la implementare şi avem un raport imbatabil cost/beneficii.
Nu sta pe gânduri, accesează chiar acum mai multe informaţii despre tehnologia care te va ajuta să vinzi pe Internet. Romanii cheltuie zilnic 14.5 milioane euro în magazine virtuale, chiar nu vrei să fii parte din aceasta afacere?
Contactează-ne la [email protected] sau la numarul de telefon: 0722 151 022