-
Ce înseamnă sistem ERP?
Un sistem ERP este un sistem de soluții software care ajută managementul unei companii să țină evidența resurselor și proceselor de afaceri existente. Cu ajutorul unui sistem ERP acestea pot să utilizeze optim resursele companiei. Sistemele ERP sunt programe integrate și bazate pe managementul central al datelor.
-
Ce este ERP?
Sistemele ERP integrate promovează abordarea unitară a proceselor și fluxurilor de lucru în rândul angajaților, ceea ce simplifică colaborarea între departamente. O soluție ERP puternică și adecvată oferă o imagine de ansamblu constantă asupra dezvoltării actuale a companiei și oferă managementului instrumente pentru creșterea competitivității în segmentul în care activează.
-
Avantajele unui sistem ERP
1. Calitatea crescută a datelor, elimină redundanța și incoerența datelor
2. Economii de costuri datorită automatizărilor din livrări
3. Reducerea timpilor de realizare a proceselor
4. Optimizarea fluxurilor de informații din companie
5. Eliminarea barierelor interdepartamentale
Orice antreprenor îşi doreşte creşterea productivităţii şi profitabilității corelate cu reducerea costurilor și creșterea satisfacției clienților. Nu de obiective și dorințe duc lipsă însă companiile din România, ci de soluţii concrete pentru obținerea acestor rezultate. Cât de mult ajută utilizarea unui sistem ERP în acest demers?
După 800 de proiecte finalizate și analiza efectelor implementării unui sistem ERP asupra activităţii beneficiarilor, am ajuns la concluzia că motivaţia investiţiei în aceste sisteme este foarte diversificată. Unii clienţi au avut ca obiectiv optimizarea proceselor de business și expansiunea masivă a companiei, alţii însă au vizat controlul asupra activității și reducerea ”chirurgicală” a costurilor. Dincolo de diversitatea obiectivelor, utilizarea unui sistem ERP a avut rezultate pozitive în toate cazurile, indiferent de structură, verticală sau strategia managerială a beneficiarului. Prin urmare, ceea ce contează este bogăţia funcţională şi calitatea implementării unui sistem ERP. Adică mai concret utilizarea efectivă a acestuia. Un antreprenor nu poate spera să facă performanţă în business dacă nu foloseşte uneltele digitale adecvate.
Ce ajutor oferă un sistem ERP
Tehnologia oferă o mână de ajutor antreprenorilor care doresc să-şi crească afacerile. În economia digitală, informația reprezintă putere, însă informaţia nu mai stă în minţile oamenilor sau pe hârtie, ci este digitală şi stocată în sistemele informatice. Antreprenorii au nevoie să capteze, integreze şi analizeze date din toate sursele existente în companiei (departament financiar, comercial, linii de producţie, website, echipe de teren, echipamente și utilaje, parteneri de afaceri etc).
Un sistem ERP centralizează datele şi oferă managementului o perspectivă unitară asupra afacerii, iar angaților o colaborare digitală facilă, atât în relaţiile interne cât şi externe. Un software ERP funcţionează asemenea sistemului nervos din corpul uman, transmite şi preia date de la toate entităţile componente, pentru a susţine orice palier operaţional şi orice decizie. Cum face aceasta? Consultanţii noştri au făcut o selecţie a celor mai relevante 10 funcționalități ale unui sistem ERP. Iată rezultatele:
- Integrarea proceselor de business. Sistemul ERP unifică operaţional toate departamentele, datele circulă fluent, iar oamenii colaborează în cadrul sistemului. Dispar insulele informaţionale, iar compania acţionează unitar.
- Automatizarea fluxurilor de lucru. ERP-ul are capacitatea să automatizeze cele mai diverse activităţi zilnice, de la înregistrări contabile și comenzi de la clienţi, până la completarea de rapoarte. Operaţiunile manuale sunt reduse, iar angajaţi câştiga timp preţios.
- Centralizarea datelor şi obținerea unei perspective unice. Cu un sistem ERP, toate ”cunoștintele” unei organizații rezida într-o sursă unică. Prin urmare, exista o singură sursa de adevăr asupra realităţii.
- Raportare şi analiză. Managerii au nevoie de date pe situaţia reală sau pe diverse intervale istorice pentru a lua decizii. Un sistem ERP oferă acest suport informaţional, sub formă de rapoarte şi analiza, în formate grafice intuitive, uşor de înţeles.
- Alinierea comenzi-stocuri-productie. Utilizarea unui software ERP aduce la acelaşi numitor comenzile plasate de clienţi, cu stocurile existente de produse sau materii prime și procesele de producție/livrare. Astfel, cererile clienţilor sunt rezolvate prompt și la timp, iar situaţiile de out of stoc
- Gestiune financiară şi control centre profit-pierdere. Nici-un manager nu poate iniţia o reducere a costurilor, dacă nu ştie unde pierde şi unde câştiga bani. ERP-ul oferă această perspectivă, la un nivel foarte granular: client, produs, unitate, filiala etc.
- Vizibilitate şi control. Pentru un antreprenor, un sistem ERP este asemenea unei timone, oferă control şi permite schimbarea direcţiei.
- Salarizare şi HR. Oamenii reprezintă cea mai important resursă a unei companii, prin urmare politicile de HR şi salarizare au un loc important într-un sistem ERP.
- Gestiunea partenerilor de afaceri/reţelei de distribuţie. Sistemul ERP contribuie la schimbul facil de date şi documente cu partenerii de afaceri, direct în format digital între sistemele informatice ale acestora, prin tehnologii de tip EDI (Electronic Data Interchange)
- Fluidizarea relaţiilor comerciale. Pentru departamentele comerciale, sistemul ERP este o armă puternică şi eficientă indiferent dacă este vorba despre achiziţii, ofertare, vânzări online, la telefon sau pe teren. Accesul la stocuri în timp real și fluxurile rapide de aprobare a unor discounturi sau preţuri speciale se transforma într-un avantaj competitiv evident.
Lista de funcționalități este mult mai lungă, puteţi afla oricând detalii printr-o discuţie cu unul dintre consultanții noştri. Ideea de bază este că prin combinaţia acestor funcţionalităţi, un sistem ERP ajută antreprenorii să-și atingă obiectivele de bază: creşterea productivităţii şi profitabilității corelate cu reducerea costurilor și creșterea satisfacției clienților
Contactaţi chiar acum un consultant Soft Net, la telefon +40 372 562 804 sau e-mail [email protected] sau citiţi poveștile clienţilor noștri, dacă nu sunteţi pregătit pentru o discuţie directă.