Locul unui om de vânzări nu este la birou, ci la client, iar pentru asta are nevoie de un CRM mobil, gândit cu adevărat pentru o activitate în mișcare. Nu contează că există social media, whatsapp şi platforme de videocolaborare cu imagine HD, nimic nu se compară cu o discuţie față în faţă şi o strângere de mână. Din perspectiva Soft Net Consulting, tot ce are nevoie un om de vânzări este un CRM mobil gândit special pentru această dimensiune a muncii. Vestea bună este ca un astfel de sistem CRM mobil există: CAS genesisWorld, soluţie gândită pentru oameni cu activitate de teren şi premiată pentru design, în Germania.
În calitate de CAS Gold Partner (singurul din regiunea Europa Centrală și de Est) Soft Net Consulting asigură cele mai bune servicii de analiză şi implementare pentru soluțiile CRM CAS.
Dar să aflăm de ce CAS genesisWorld este un CRM mobil cu adevărat și care deschide o nouă dimensiune pentru activităţile de teren.
Ce înseamnă un CRM mobil
Un CRM proiectat pentru pentru interfeţe touch. Un CRM mobil nu pune accent pe click ci pe touch, iar interfaţa radială din CAS genesisWorld a fost proiectată special pentru o astfel de interacţiune. Prima versiune a interfeţei radiale a fost lansată încă din 2015 la CeBit şi perfecţionată constant. Meniul radial schimbă complet modul de utilizare şi afişare a datelor şi a funcţiilor din CRM pe un touchscreen. Comenzile şi butoanele sunt organizate concentric şi nu liniar, ceea ce urmează mişcările naturale ale mâinii şi face utilizarea mult mai fluentă şi mai eficientă. Degetul se transformă într-un joystick şi poate selecta extrem de uşor orice opţiune din meniul circular. Iată de ce, meniul radial este interfaţa ideală pentru telefoane mobile inteligente şi pentru viaţa în mişcare.
Este disponibil pe orice dispozitiv. La CAS CRM, orice dispozitiv include şi ceasul inteligent, pe care poţi primi o notificare (o actualizare de stoc sau aprobarea unui discount preferenţial, spre exemplu) atunci când nu îţi poţi verifica telefonul mobil. Funcţionalitatea perfectă pe orice sistem de operare, pentru mobile, desktop-uri sau laptop-uri este subînţeleasă. Prin urmare, un CRM mobil adevărat exploatează orice dispozitiv pe care utilizatorul îl are în posesie, nu doar telefonul.
Asigură continuitatea activităţii birou-teren. În versiune mobilă, CAS oferă acelaşi mod de lucru complet şi nelimitat ca pe un desktop. Utilizatorul aflat în mişcare are acces la informații complete despre clienţi şi toate înregistrările asociate acestora (localizare, date de contact, oportunităţi deschise, comenzi, livrare etc). Astfel poate face trecerea de la birou la teren într-un mod fluent, care să nu-i afecteze performanţa.
Funcţionează şi offline. Pentru ariile lipsite de semnal, CAS CRM are un mod de lucru offline care implică preîncărcarea unor seturi de date cu posibilitatea realizării unor înregistrări noi şi sincronizare ulterioară. În viaţa reală, multe vizite la client nu înseamnă întâlniri la sediul central ci acolo unde are loc activitatea, iar în domenii precum agricultură și construcţii astfel de situații sunt foarte frecvente.
Oferă functionalități avansate. Dincolo de agendă, localizare şi optimizare rute (pune automat adresele clienţilor pe Google Maps pentru identificarea celui mai bun traseu), CAS CRM permite semnarea electronică a documentelor, scanarea cărţilor de vizită şi înregistrarea automată a datelor în sistem etc.
Avantaje pentru echipele de vânzări
Un CRM mobil cu adevărat poate face diferenţa între o întâlnire finalizată cu succes şi una eşuată din lipsa informaţiilor necesare pentru tranzacționare/negociere. Oamenii de vânzări vor să câştige nu să piardă şi prin urmare apreciază orice instrument care îi ajută în acest proces.
- Pot pregăti mai bine întâlnirile cu clienţii/prospecţii prin accesarea tuturor datelor necesare
- Pot exploata orice oportunitate prin acces oricând şi oriunde la informaţii despre stocuri, solduri, termene de livrare, discount-uri
- Elimină timpii morți intre interacţiunile din teren
- Devin mai productivi pentru că pot vizita mai mulţi clienţi
- Au flexibilitate în alegerea dispozitivului pe care să lucreze
- Îşi cresc şansele de atingere a target-ului
Un studiu realizat de Nucleus Research arată că 65% dintre echipele de vânzare care utilizează un CRM mobil reuşesc să-şi atingă constant target-ul, în timp ce dintre cei care utilizează un CRM tradiţional doar 22% îşi ating acest obiectiv. Nu există un astfel de studiu pentru România, dar cu siguranţă rezultatele sunt similare.
Clientul nostru, Mikro Kapital utilizează CAS genesisWorld pentru creşterea mobilităţii angajaţilor. Echipa Mikro Kapital desfăşoară o activitate intensă pe teren, iar accesul la date şi verificarea înregistrărilor într-un CRM mobil le facilitează munca şi le creşte eficienţa. Întreg studiul de caz este disponibil aici.
Lectură plăcută şi nu uitaţi: locul unui om de vânzări nu este la birou ci la client, iar pentru asta are nevoie de un CRM mobil, gândit cu adevărat pentru o nouă dimensiune a muncii.