Cuprins
Cloud-ul a revoluționat modul în care sunt utilizate resursele IT, oferind acces la soluții complexe fără investiții inițiale masive.
Numărul firmelor intrate în insolvență a trecut de 7.000 în 2024, cu o creștere de 9,4% față de anul anterior. Chiar dacă există o diversitate de cauze, datele publicate de ONRC arată un mediu economic dificil, în care antreprenorii se luptă din greu să fie eficienți și să țină costurile sub control. Nici în 2025 nu va curge lapte și miere, iar companiile sunt nevoite să se adapteze rapid la schimbări, fără a sacrifica dezvoltarea și modernizarea. Din fericire, accesul la soluții și tehnologii performante nu mai este costisitor și complicat.
Sistemele care altădată necesitau bugete uriașe sunt acum disponibile pe bază de abonament, oferind flexibilitate și scalabilitate. Cloud-ul a venit cu trei promisiuni esențiale, pe care le-a onorat cu succes:
- Investiții inițiale zero – plătești doar resursele consumate, în funcție de necesități.
- Simplitate în utilizare – infrastructura IT devine mai ușor de gestionat, fără eforturi suplimentare.
- Flexibilitate maximă – adăugarea sau eliminarea de resurse și utilizatori se face rapid, în funcție de nevoi.
Dar să trecem de la teorie la practică și să vedem ce înseamnă concret acces la cloud în relație cu Soft Net Consulting.
Sisteme ERP, CRM sau WMS găzduite în cloud
Pentru a funcționa ireproșabil, soluțiile de tip ERP, CRM, WMS livrate de Soft Net Consulting au nevoie de o infrastructură IT performantă. Cea mai eficientă metodă de reducere a costurilor IT este implementarea acestor sisteme pe o infrastructură IT găzduită în cloud. Implementarea este similară, doar că rularea efectivă a soluțiilor nu se face de pe serverele clientului, ci de pe cele ale unui furnizor. Aceasta elimină investițiile în servere, sisteme de stocare, licențe software și administrare IT. Clienții nu mai trebuie să se preocupe de mentenanța infrastructurii: actualizări, patch-uri sau înlocuirea componentelor hardware sunt gestionate automat. Mai mult, sistemele sunt accesibile de oriunde, iar disponibilitatea acestora este garantată la cele mai înalte standarde. Soft Net Consulting colaborează încă din 2010 cu Orange Business , care operează unele dintre cele mai moderne centre de date din România, certificate TIER 3.
Orange nu doar că asigură găzduirea aplicațiilor Soft Net Consulting în centrele sale de date, într-un mod flexibil și securizat, ci toate soluțiile (ASIS ERP, CAS CRM, WMS, SNC PowerBI) sunt configurate și optimizate să ruleze împreună cu serviciile de Flexible Computing ale Orange. Vorbim despre un tot unitar, testat și validat, care aduce clienților mai multe beneficii, printre care reducerea costurilor cu infrastructura IT, continuitate operațională și securitate. Clienții noștri comuni se eliberează de grija și presiunea gestionării infrastructurii IT cu propriile echipe, câștigând totodată redundanță și reziliență.
CRM cloud cu abonament lunar
O altă alegere eficientă este utilizarea unui sistem CRM bazat pe cloud, cum este SmartWe, dezvoltat de CAS Software din Germania. SmartWe este o soluție dedicată companiilor cu procese și fluxuri de lucru mai puțin complicate și oarecum standardizate. Nu necesită implementare și nici instalare pe un server și este gata de utilizare imediat după configurarea contului. Printr-un abonament lunar, companiile beneficiază de o soluție modernă pentru gestionarea relațiilor cu clienții, fără costuri inițiale ridicate. Este similar ca funcționalități, design și interfață cu fratele mai mare CAS genesisWorld (sistem CRM cu implementare tradițională on-premises).
Avantajul major îl reprezintă simplitatea și accesibilitatea. SmartWe are un cost imbatabil, de 19,9 euro/lună/utilizator, oferind toate funcționalitățile necesare pentru gestiunea avansată a proceselor de vânzări: inclusiv planificarea și înregistrarea timpului, raportare și căutări inteligente. La un astfel de cost, practic oricine își permite un CRM, inclusiv micro și PFA-urile.
Automatizarea sarcinilor repetitive cu ajutorul chatboților
Automatizarea este cheia eficienței, iar chatboții din cloud pot prelua numeroase activități, cum ar fi: procesarea plăților și a facturilor, gestionarea sesizărilor și reclamațiilor, interacțiunea automată cu clienții și angajații etc. Asistenții virtuali Druid funcționează direct din cloud și ajută companiile să reducă timpul pierdut cu sarcini repetitive, permițând angajaților să se concentreze pe activități cu valoare adăugată mai mare. Platforma Druid folosește cele mai noi tehnologii de cloud și inteligență artificială (Azure, Microsoft Cognitive Services, Bot Framework), iar chatboții dezvoltați pe această platformă pot fi integrați practic în orice mediu: website, social media, intranet, aplicații de business. Dacă optezi pentru un chatbot dezvoltat de Soft Net Consulting pe platforma Druid, nu trebuie să îți faci griji cu instalarea acestuia, administrare sau alte operațiuni specifice de mentenanță.
Facem cloud-ul să lucreze pentru tine
Aceste trei exemple sunt doar vârful unui iceberg tehnologic, însă scenariile de utilizare sunt nenumărate. Având în vedere ce resurse IT poate oferi un partener ca Orange Business și cât de simplu pot fi acestea utilizate, devine greu de înțeles de ce o companie mică sau medie ar dori să mai opereze intern servere sau sisteme de stocare. Astăzi, tehnologia cloud nu mai este un lux, ci o necesitate pentru orice companie care vrea să rămână competitivă. Cu ajutorul soluțiilor oferite de Soft Net Consulting, business-ul tău poate reduce costurile, îmbunătăți eficiența și beneficia de tehnologii moderne fără investiții inițiale mari.
Este timpul să faci pasul către viitor și să profiți de avantajele cloud computing!