Studiu de Caz - Fornetti

Fornetti colaborează cu Soft Net Consulting pentru modernizarea sistemului de gestiune a magazinelor

Fornetti, cea mai mare reţea din industria locală de patiserie, s-a aliat cu Soft Net Consulting pentru implementarea unui nou sistem de gestiune a vânzărilor în magazine.

Introdus ca proiect pilot, sistemul a contribuit la reducerea semnificativă a pierderilor tehnologice şi oferă facilităţi avansate de analiză a datelor. Convinsă de rezultate, Fornetti a decis continuarea colaborării cu Soft Net Consulting şi utilizarea sistemului pe scară extinsă.

Despre Fornetii

În fiecare zi, milioane de oameni consumă produsele Fornetti, în drum spre activităţile zilnice. Cu 42 de milioane euro cifra anuală de afaceri şi 804 magazine, Fornetti este cea mai mare reţea din piaţa locală de produse de patiserie. 545 dintre magazinele Fornetti sunt în sistem de franciză, unul dintre cele mai de succes exemple ale acestui model de business.

Partenerii Fornetti vând anual peste 8.000 de tone de produse şi procesează lunar peste 3.2 milioane de comenzi. Deoarece 62% dintre parteneri nu au mai gestionat anterior o afacere, suportul şi consultanţa financiară şi tehnologică oferite de Fornetti sunt esenţiale pentru bunul mers al activităţii.

despre firma fornetti studiu de caz soft net consulting

Provocări

Intrat pe piaţa din România în 2001, Fornetti este o franciza deja validată comercial. Aceasta însă nu exclude un proces constant de îmbunătăţire a modului de lucru şi a relaţiilor cu partenerii. Astfel, compania îşi extinde constant modelul de business prin adăugarea de noi produse şi servicii în portofoliu.

Printre provocările acestui proces se afla accesul la informaţii detaliate despre activitatea reţelei, de la numărul zilnic de clienti la profitabilitatea pe magazin, dar şi optimizarea operaţională a activităţii. Cu toate datele tranzacționale înregistrare la nivelul caselor de marcat, compania avea posibilitatea exportului şi consolidării la sediul central. Sistemul însă era empiric, iar consolidarea datelor era dificilă şi nu putea fi realizată în timp real. Colectarea şi analiza informaţiilor era greoaia şi nu oferea managementului suportul decizional dorit şi argumentele necesare în discuţiile cu potenţiali parteneri.  Mai mult, sistemul urmărea rulajul de marfă la nivel de cantităţi şi nu de produse individuale, ceea ce nu ne oferea o imagine corectă asupra atractivităţii şi interesului consumatorilor faţă de produsele Fornetti.

De asemenea, compania urmărea şi modernizarea interfeţei de vânzare şi modului de gestionare a magazinelor, pentru că implicit proprietarii să aibă acces la informații şi analize asupra activităţii.

„În urmă cu doi ani am început un proces de extindere a ofertei de produse disponibile în magazinele Fornetti. A apărut astfel nevoia să ştim cât mai exact numărul de clienţi, vânzările şi profitabilitatea pe diverse categorii de produse, la nivel de magazin. Am făcut sondaje, am trimis reprezentanţi în magazine, însă nu am obţinut rezultatele dorite. Concluzia a fost una evidentă: aveam nevoie de un sistem informatic mai performant care să optimizeze operarea în magazine şi să colecteze automat toate datele necesare”.

Gabriel Voin

Director Marketing Fornetti România

În acest context, compania a derulat un proiect pilot, cu trei furnizori de software, pentru a selecta cea mai potrivită soluţie şi a identifica exact modul de implementare, exportul şi consolidarea datelor.  Pe baza rezultatelor, Fornetti a ales să lucreze cu Soft Net Consulting, unul dintre cei trei furnizori, pentru extinderea proiectului la o scară mai largă. Kitul, implementat de Soft Net Consulting, în fiecare magazin include: sistemul de gestiune ASIS ERP, un POS cu touchscreen şi afişare de două ecrane, o imprimantă fiscală sau casa de marcat.

Vânzarea se face prin selectarea produselor dintr-un nomenclator, sistemul ajustând automat stocurile existente. Toate datele sunt procesate în sistemul de gestiune ASIS şi exportate în timp real către sistemul central Fornetti. Complementar, sistemul oferă partenerilor Fornetti  acces la date şi rapoarte la nivel de magazin.

“Dintre cei trei furnizori, Soft Net Consulting a livrat cel mai bine, au fost rapizi la instalarea echipamentelor, configurarea sistemului şi generarea rapoartelor de activitate. Astfel, am ales să derulăm proiectul, Soft Net Consulting oferind şi cel mai bun raport pret-performanţe.”

Gabriel Voin

Director Marketing Fornetti România

Beneficii

Utilizarea noului sistem a dat rezultate rapid, atat prin simplificarea activităţii de vanzare ci prin consolidarea datelor si rapoartele manageriale livrate.

Acces la analize detaliate asupra vânzărilor. Sistemul implementat de Soft Net Consulting permite o gestiune granulară şi analiza vânzărilor după multiple criterii: produse, cantităţi, locaţii, intervale de timp etc. Astfel, activitatea poate fi organizată mult mai bine, iar aprovizionarea planificată în timp util.

Optimizarea pierderilor tehnologice prin corelarea timpilor de coacere cu datele reale de vânzări. Sistemul a adus o gestionarea mai bună a timpilor de coacerea, astfel încât magazinele să aibă doar produse proaspete la vânzare, dar să nu rămână cu acestea închiderea programului. Prin colerarea indicatorilor, în cele cinci magazine, aceste pierderi au fost reduse cu 5 puncte procentuale, de la o medie de 8% la 3%. 

“Dacă avem în vedere că un magazin vinde în medie cca 1.600 kg de produse, reducerea pierderilor cu 5 puncte procentual generează economii semnificative şi duce la o amortizare mult mai bună a soluţiei.“

Gabriel Voin

Director Marketing Fornetti România

Simplificarea muncii vânzătorilor prin automatizarea efectuării inventarului zilnic. La finalul fiecărei zilei, vânzătorii câştigă cel puţin 30 de minute prin eliminarea realizării manuale a inventarului. Sistemul afişează stocurile pe sortimente, iar angajaţii verifica aleatoriu dacă există diferenţe.

Informaţii actualizate pentru proprietarii de magazine. Proprietarii au acces la rapoarte de activitate, prin care află vânzările pe intervale orare, sortimente, magazine şi angajaţi. Astfel pot face comparaţii şi lua decizii în cunoştinţă de cauză. Rapoartele sunt expediate pe email de sistem sau accesate de la distanţă, inclusiv de pe dispozitive mobile.

Consolidarea datelor la nivelul reţelei şi crearea unei perspective de ansamblu. Noul sistem permite companiei Fornetti înţelegerea situaţiei locale în fiecare magazin şi dezvoltarea pe termen lung a unei strategii mult mai realiste. Astfel compania poate dezvolta sistemul de franciză, adăugând noi produse şi servicii, de la băuturi calde, la carduri de fidelitate pentru consumatori.

“Colaborarea cu Soft Net Consulting ne-a permis să implementăm un sistem modern de gestiune a magazinelor şi să creştem nivelul de transparentă în relaţie cu partenerii de afaceri. Tehnologia este o componentă importantă a francizei Fornetti şi ne ajută să ne dezvoltăm pe termen lung.”

Gabriel Voin

Director Marketing Fornetti România

Solicită acum o demonstrație gratuită.