Economia trece printr-o perioadă cu multiple schimbări, iar distribuția nu face excepție. Furnizori care apar și dispar, reguli și restricții impuse peste noapte, stocuri și prețuri volatile etc., toate creează instabilitate și dificultăți în derularea unui plan de afaceri. Totuși, consumul crește, oportunitățile nu lipsesc, iar companiile încă au margini de două cifre.
Ce ne rezervă însă viitorul?
Cu oamenii lucrând de la distanță și fără informații centralizate, devine tot mai dificil pentru o companie de distribuție să desfășoare o activitate profitabilă și să se dezvolte sănătos. Oricât de bună și devotată ar fi echipa, oamenii au nevoie de tehnologie, au nevoie de unelte inteligente care să-i ajute să lucreze mai eficient și să aibă acces la informații în timp real, să găsească rapid alternative pentru a avea produsele necesare pe stoc, astfel încât să oferteze mai prompt și să livreze la timp.
Pentru că înțelegem foarte bine problemele companiilor din industria de distribuție, ne-am concentrat atenția pe patru direcții principale, care împreună creează o bază solidă pentru digitalizarea activității:
Integrăm tehnologii cross-procese de afaceri.
Companiile din distribuție au o activitate complexă și care necesită combinarea mai multor tehnologii pentru o administrare eficientă. Prin urmare, în soluțiile pe care le propunem clienților integrăm: ERP – sistem pentru gestiunea resurselor cu focus în principal de procesele specifice de achiziții și gestiune financiar-contabilă, CRM și SFA – soluții specifice pentru gestiunea relațiilor cu clienții, WMS – gestiunea completă a operațiunilor din depozite sau Business Intelligence – aplicație pentru raportarea datelor în cele mai diverse formate). În acest fel în soluțiile dezvoltate mapăm fluxuri de lucru conforme cu realitatea din activitatea beneficiarilor și care corelează permanent datele de la clienți (comenzi) cu strategia comercială (prețuri, marje, discount-uri, debite) portofoliul de produse (storuri disponibile, comenzi de aprovizionare) și condițiile de livrare (termene, opțiuni de transport, costuri etc.).
Automatizare și acces de la distanță.
Sunt două elemente extrem de important în proiectele noastre, pentru că dorim atât să eliminăm sarcinile repetitive din munca oamenilor, dar și să le oferim libertatea de a lucra de oriunde și oricând. Spre exemplu, atât ASiS ERP, cât și WinMENTOR® permit fluxuri de lucru automate pe baza unor parametri definiți în sistem. Generarea automată a comenzilor de aprovizionare în funcție de nivelul stocurilor, emiterea automată a unei comenzi de livrare către unui curier, atunci când comanda unui client este pregătită și validată, notificarea automată a utilizatorilor în funcție de evoluția unor indicatori (solduri, termene de plată etc.). Aceste facilități ajută angajații să câștige timp și să aloce mai multă atenție lucrurilor cu adevărat importante. Complementar, toate soluțiile Soft Net Consulting sunt accesibile de pe multiple dispozitive, indiferent de platforma acestora.
Gândim la nivel de ecosistem.
Deoarece companiile din industria de distribuție funcționează în cadrul unei rețele, Soft Net Consulting pune accent pe utilizarea tehnologiei în transferul datelor și a documentelor către partenerii de afaceri. Clienții noștri beneficiază de Electronic Data Interchange (EDI) pentru automatizarea schimbului de documente cu partenerii de tip Key Accounts, în funcție de nomenclatoare specifice, conturi proprii, conturi SAP etc. De asemenea, sistemele pe care le proiectăm gestionează cantitățile de ambalaje aferente cantităților de produse comandate/vândute și fac transferul ambalajelor pe lanțul de distribuție. Asigurăm astfel relații de afaceri moderne și transparente.
Facem parteneriate inteligente.
Pentru că nu toți distribuitorii au propriile flote, în septembrie 2021 am semnat un parteneriat strategic pentru integrarea sistemului ASiS ERP cu platforma Postis, care reunește peste 150 de soluții de transport. Astfel, clienții noștri urmăresc direct în ERP toate operațiunile specifice procesului de livrare (de la preluarea comenzii și pregătirea produselor, până la inițierea livrării și monitorizarea acesteia) și folosesc Postis ca interfață cu serviciile de curierat. Datele sunt preluate automat între cele două sisteme, ceea ce elimină prelucrările manuale sau erorile inerente și crește viteza de lucru. Opțiunile de livrare sunt peste orice așteptări: peste 150 de transportatori, mari, mici, specializați, cu acoperire națională și internațională, inclusiv o rețea cu peste 2.000 de lockere și puncte de preluare.
Toate aceste soluții sunt implementate unitar și integrat, ceea ce pentru beneficiari înseamnă o singură bază de date și o singură versiune a adevărului. Soluțiile Soft Net Consulting asigură accesul la informații și o bază solidă pentru susținerea deciziilor, un element esențial într-o economie care arată ca nisipurile mișcătoare.
Pentru mai multe informații contactați chiar acum un consultant Soft Net Consulting, la telefon +40 372 562 804 sau pe e-mail la [email protected]. Vă invităm să citiți și studiile noastre de caz pentru AUTO ALEX sau AGIL, dacă doriți să aflați mai multe despre exemplele de bune practici din domeniul distribuției.