Sau altfel spus, cum ajută Soft Net Consulting operatorii de retail să devină mai eficienți?
Spuneam în articolul precedent că retail-ul tradițional se transformă sub influența directă a mediului online și a schimbărilor comportamentului de consum, păstrând totuși o cotă relevantă de piață. Este suficient ca să urmărești cifrele raportate de către majoritatea rețelelor locale de magazine și vei observa că, deși majoritatea și-au crescut cifra de afaceri, profitul net este în scădere.
Pentru a-și păstra profitabilitatea, afectată de creșterea costurilor, scăderea consumului și erodarea marjelor, operatorii au nevoie de tehnologie și digitalizare. Când marja de profit variază între 2.5 și 5% (estimare a Ziarului Financiar), orice mișcare a pieței, disfuncționalitate a lanțului de aprovizionare sau derapaj operațional, generează efecte negative severe.
Digitalizarea activității diminuează aceste riscuri și lasă companiilor de retail (cu precădere a celor mici și medii) suficient spațiu de manevră pentru adaptarea la schimbare. Mai mult decât atât, digitalizarea asigură continuitatea și eficiența proceselor, precum și baza informațională necesară luării deciziilor de business, de la deschiderea unui nou magazin sau punct de vânzare și până la eliminarea unor produse neprofitabile de la raft. Pentru a susține această digitalizare, soluția Soft Net Consulting pentru Retail integrează aplicații, echipamente, servicii și acoperă în întregime cerințele operaționale ale gestionării unui magazin sau a unei rețele de magazine.
Tehnologia generează eficiență
Viteza de lucru, agilitatea, acuratețea și eficiența sunt câteva caracteristici ale unei afaceri moderne, iar retail-ul nu face excepție. Indiferent de profilul sau locația magazinului tău, acestea nu pot fi obținute fără un sistem informatic de gestiune (achiziții, stocuri, prețuri etc.), cu date centralizate, POS-uri moderne și abilități de raportare și analiză.
Ce obiective îți poți atinge utilizând soluțiile oferite de consultanții Soft Net Consulting?
- Reducerea costurilor cu stocurile: mai puțin capital blocat, mai puțină marfă depozitată pe termen lung.
- Îmbunătățirea satisfacției clienților: clienți mai mulțumiți care să revină cu plăcere în magazin.
- Calcul precis al prețurilor de vânzare: vizibilitate completă asupra costurilor directe (preț de achiziție) și a celor indirecte (salarii, chirii, promovare etc.) în structura prețului final.
- Automatizarea inventarului: eliminarea unor serii de activități periodice și mari consumatoare de timp.
- Monitorizarea atentă a adaosului comercial: asigură păstrarea profitabilității, permițând totodată o politică comercială flexibilă.
- Reducerea pierderilor (furt, deteriorare sau termene de valabilitate): acuratețe mare asupra inventarului, cu acces la date în timp real.
- Scurtarea timpului de aprovizionare/împrospătare de stocuri: monitorizarea atentă a condițiilor de livrare specifice fiecărui furnizor și a alternativelor disponibile.
- Îmbunătățirea capacității de planificare: înțelegerea tiparelor sezoniere de consum și corelarea aprovizionării cu acestea.
- Scurtarea timpului petrecut de clienți la casele de marcat: creșterea vitezei de lucru a vânzătorilor prin utilizarea unor echipamente și tehnologii moderne.
- Trasabilitatea informației și acces la rapoarte detaliate asupra activității: decizii bazate pe date reale și concludente, accesibile oricând și de oriunde.
În mod evident orice antreprenor are asemenea obiective și își dorește îmbunătățirea activității. Cum este însă posibil?
Expertiză românească pentru companii românești
Soft Net Consulting activează pe piața de tehnologie încă din 1999 și are la activ peste 800 de implementări de sisteme informatice de gestiune pentru companiile care au decis să își digitalizeze procesele de business. Cunoaștem foarte bine nevoile clienților și avem experiență în găsirea soluțiilor potrivite și știm exact ceea ce face soluția Soft Net Consulting pentru industria de retail: intervine în cele mai sensibile puncte ale activității unui magazin pentru a îmbunătăți, automatiza și fluidiza procesele și fluxurile de lucru specifice pentru acesta.
Iată câteva funcționalități cheie:
- Gestiunea digitală completă a fluxurilor de circulație a mărfurilor (crearea automată a necesarului de aprovizionare, note de recepție, inventar, vânzare, evidența cantitativ-valorică etc.).
- Înregistrarea în gestiune a produselor după cele mai diverse criterii (unități de măsură, ambalaje, garanție etc.).
- Recepția automată a mărfurilor și generarea documentelor asociate și de gestiune (NIR, Raport de gestiune zilnic, Registrul de casă etc.).
- Inventarierea în timp real cu terminale mobile.
- Preluarea automată a datelor direct de la cântare pentru reducerea timpului de recepție.
- Alerte de stoc, minim, maxim sau optim, cu posibilitatea creării comenzilor de aprovizionare în funcție de vânzările curente, perioadele similare anterioare, evoluțiile sezoniere etc.
- Managementul centralizat al prețurilor de vânzare, al discounturilor, promoțiilor și campaniilor de fidelizare a clienților.
- Gestiunea centralizată a activității la nivelul fiecărui magazin.
- Liste de prețuri personalizate la nivel de magazin, în funcție de locație, potențial și flux comercial.
- Calculul automat al prețurilor de vânzare în funcție de valoarea de achiziție, costuri, marja de profit etc.
- Planificarea centralizată a aprovizionării.
- ERP integrat cu echipamente asociate activității de vânzare în magazin/locație: POS-uri moderne care simplifică munca operatorilor, inclusiv echipamente cu afișaj secundar orientat către clienți pentru derularea de reclame și promoții (POS touch (cu comandă tactilă), casă de marcat, imprimantă fiscală, scanner cod de bare, cântar electronic etc.).
- Integrarea cu cele mai diverse metode de încasare: card de debit, card de credit, cash, tichete de masă, tichete cadou, puncte de fidelitate.
- Rapoarte manageriale complete asupra activității curente sau istorice, cu detalierea stocurilor existente, a circulației și vechimii acestora etc.
- Analize de profitabilitate la nivel de magazine, categorii de produse, cantități, intervale orare, furnizori, vânzători etc.
- Etichete electronice pentru actualizarea prețurilor în timp real.
- Accesibilitate din browser, de pe orice echipament (desktop, laptop, tabletă), indiferent de locație.
Implementarea soluției oferite de Soft Net Consulting pentru industria de retail implică o etapă de analiză detaliată pentru identificarea exactă a nevoilor fiecărui beneficiar și construirea unei soluții personalizate, care să optimizeze atât costurile, cât și rezultatele. Important de știut este faptul că serviciile Soft Net Consulting au acoperire națională și disponibilitate 24/7, fapt ce garantează funcționalitatea sistemului, indiferent de locație sau de program.
Soluția oferită de Soft Net Consulting pentru retail nu este doar o simplă aplicație care să îți automatizeze fluxurile de lucru și să îți crească abilitățile de planificare, ci este și un instrument digital care îți oferă un avantaj competitiv și te ajută să fii mai profitabil pe o piață plină de necunoscute și mereu în schimbare.
Dacă vrei să facem ca tehnologia să lucreze pentru tine, atunci te invităm să ne contactezi la [email protected] sau prin completarea formularului de solicitare demo.