solutii crm alegerea potrivita crm oferta crm oferte crm solutii crm oferte solutii crm romania soft net consulting

Cum faci alegerea potrivită din oferta de soluții CRM

Oferta de soluții CRM la nivel local este numeroasă și variată. Diversitatea este utilă, însă poate pune în dificultate companiile care nu au o experiență solidă în managementul relației cu clienții. Pentru a veni în sprijinul lor, am schițat rapid câteva criterii de selecție care vă pot ajuta în luarea unei decizii corecte.

La momentul actual, oferta de soluții CRM 100% românești este redusă, piața locală fiind dominată de producătorii software externi. Situația este explicabilă dacă ținem cont de faptul că aceștia au un avans de câțiva ani în acest domeniu față de jucătorii locali și un volum considerabil mai mare de clienți. De exemplu, soluția CAS genesisWorld oferită de Soft Net Consulting are peste 400.000 de clienți la nivel global.

„Popularitatea“ este importantă, însă în alegerea unei soluții CRM trebuie să țineți cont și de alte aspecte, precum:

• „Vechimea“ producătorului pe piața de soluții CRM – reprezintă un criteriu care trebuie luat în calcul din start, pentru că reprezintă o garanție a „solidității“ vendorului și a continuității produsului, probând faptul că acesta deține resursele necesare pentru a asigura evoluția aplicației. De exemplu, compania CAS Software AG, producătorul soluțiilor CAS genesisWorld și SmartWe ofertate de Soft Net Consulting, a fost fondată în 1986.

• Viteza de inovare – ritmul de upgrade este un indicator al agilității cu care vendorul de soluții CRM răspunde la cerințele clienților și schimbările survenite în piață, dezvoltând noi funcționalități și opțiuni. (Cum este, de exemplu, funcționalitatea Team Planner din soluția CAS genesisWorld  special concepută pentru a eficientiza coordonarea de la distanță a activității echipelor.) Pandemia a demonstrat din plin că viteza de răspuns a producătorilor software are un impact direct asupra randamentului clienților finali și asupra capacității acestora de a se adapta la provocările apărute.

• Nivelul de compatibilitate al soluției CRM – integrarea facilă cu cele mai populare tehnologii și soluții utilizate în mediul enterprise – baze de date, sisteme ERP sau de Document Management, aplicații office sau suite complete, precum Office 365 – asigură rentabilizarea investițiilor deja făcute de o companie în infrastructura software și hardware. Pe de altă parte însă, compatibilitatea dictează și viteza cu care se poate realiza integrarea soluției CRM cu noi aplicații – ca de exemplu Microsoft Teams sau Mailchimp, care au devenit tot mai populare în ultima perioadă.

• Ușurința în utilizare și opțiunile de personalizare – cele două elemente sunt corelate între ele și influențează în mod direct gradul de adopție în rândul utilizatorilor finali. Oricât de eficientă ar fi o soluție CRM, productivitatea ei este strict dictată de nivelul de utilizare, iar integrarea facilă cu aplicațiile uzuale, clienții dedicați pentru tabletă sau smartphone, opțiunile de automatizare incluse pentru eliminarea sarcinilor de rutină (precum captarea automată a datelor din diverse formulare sau mailuri, opțiunile integrate de semnătură electronică etc.) reprezintă argumente solide în acest sens.

• Referințele clienților de soluții CRM și evaluările entităților independente – furnizează informații valoroase atât despre aplicație în sine (nivel de compatibilitate și securitate, conformitate cu standardele în vigoare, ușurință în utilizare etc.), cât și despre producătorul acesteia. De exemplu, CAS Software AG este cotat constant ca fiind una dintre cele mai inovatoare companii IT din Germania.

Pe de altă parte, și nivelul serviciilor de suport are o contribuție importantă la scorul înregistrat de o aplicație CRM în aprecierea clienților finali. De exemplu, de anul trecut Soft Net Consulting a devenit primul CAS Gold Partner din România și singurul din Europa Centrală şi de Est, la nivel european mai existând doar 12 parteneri CAS CRM Gold.

Identificarea unei soluții CRM, implementarea și personalizarea ei în conformitate cu nevoile companiei și bugetul disponibil pot genera dificultăți reale companiilor care nu au experiență și competențe în acest domeniu. Soft Net Consulting vă poate ajuta să depășiți aceste limitări și să luați deciziile adecvate – pentru detalii și referințe, contactați-ne.

Cele mai noi articole

Solicită acum o demonstrație gratuită.

Abonare la newsletter.