cat costa sistem crm romania cat costa crm romania sistem crm soft net consutling solutie crm

O întrebare de actualitate: cât costă un sistem CRM?

În actualul context economic, întrebarea „Cât costă un sistem CRM“ este tot mai frecventă, prețul de achiziție redevenind un criteriu de selecție important. Pentru a face alegerea corectă trebuie însă să știți ce diferențe există între ofertele existente pe piață și care este structura de cost a unui sistem CRM.

Înainte de întreba „Cât costă un sistem CRM“ trebuie să va decideți pentru ce tip de soluție optați, și asta deoarece pe piață există două mari categorii de soluții – găzduite și livrate din cloud sau implementate on-premises – cu costuri și sisteme de licențiere diferite.

Ușor de aflat – valoarea abonamentelor CRM as-a-Service

Sistemele CRM cloud-based sunt furnizate ca serviciu (as-a-Service) și rulează pe infrastructura furnizorului, prin urmare efortul financiar al beneficiarului este redus din start, nemaifiind necesare investițiile în componenta hardware dedicată. Principalele costuri sunt cele cu conectivitatea și cu plata serviciului, care este percepută sub formă de tarif lunar sau anual per utilizator.

Furnizorii de soluții CRM as-a-Service oferă, în general, o gamă variată de discount-uri în funcție de numărul de utilizatori, volumul de contacte care trebuie gestionat sau funcționalitățile achiziționate. Un model larg adoptat este cel de a oferta mai multe configurații structurate pe diferite niveluri, pornind de la cel de bază, cu un număr restrâns de funcționalități, până la oferte complete – denumite Advanced, Enterprise, Professional sau Premium – care includ mai multe funcționalități, add-on-uri și/sau module.

Pentru că, în principal, oferta as-a-Service este standardizată, răspunsul la întrebarea „Cât costă un sistem CRM“ este ușor de obținut.

De exemplu, Soft Net Consulting oferă soluția CRM livrată ca serviciu SmartWe, disponibilă cu abonament lunar, în trei versiuni:

• Starter – la 9,9 euro/lună/utilizator

• Team – la 19,9 euro/lună/utilizator

• Premium – la 29,9 euro/lună/utilizator.

În timp ce Starter SmartWe oferă 10 funcționalități de bază, versiunea Premium include mai multe opțiuni avansate, precum geolocalizare sau evaluare a loialității clienților.

Din perspectivă financiară, principalele avantaje ale ofertei CRM aș-a-Service sunt investiția inițială mică, predictibilitatea asupra costurilor și posibilitatea ajustării dinamice a numărului de utilizatori.

Greu de aproximat – cât costă un sistem CRM on-premises

În cazul soluțiilor on-premises, răspunsul la întrebarea „Cât costă un sistem CRM“ este dificil de obținut, chiar dacă vă adresați direct unui vendor. Și asta deoarece, pe lângă prețul licențelor – respectiv numărul de utilizatori finali ai sistemului CRM –, intervin în calcul numeroși factori care generează costuri suplimentare precum:

• Infrastructura hardware necesară pentru găzduirea și rularea sistemului CRM

• Procesul de implementare

• Integrarea sistemului CRM cu alte aplicații din infrastructura IT a companiei (cum ar fi cele folosite de departamanetele de contabilitate, livrări, suport clienți etc.), dar și cu aplicații uzuale precum clienții de email folosiți de utilizatorii finali

• Migrarea și centralizarea datelor din sistemele existente (vânzări, livrări, suport, financiar-contabil etc.)

• Personalizarea sistemului CRM pe cerințele companiei

• Instruirea personalului și a administratorilor aplicației

• Serviciile de suport.

În cazul sistemelor CRM on-premises efortul investițional inițial este mai mare, însă soluțiile de acest tip vin cu o serie de avantaje importante, precum posibilitatea personalizării soluției pe procesele și fluxurile de lucru specifice fiecărei companii sau adoptarea etapizată de noi module și funcționalități, în funcție de evoluție nevoilor de business. De exemplu, sistemul CRM on-premises CAS genesisWorld oferit de Soft Net Consulting excelează la capitolele flexibilitate și personalizare, fiind peste media soluțiilor concurente din piață, conform ediției 2021 a studiului Trovarit AG „Soluții CRM în utilizare practică“.

Pe de altă parte, în cazul sistemelor CRM on-premises amortizarea investiției este un obiectiv mai simplu de monitorizat și atins, iar TCO-ul este mai mic. Nu în ultimul rând, în cazul soluțiilor on-premises respectarea cerințelor GDPR este mai simplu de realizat și auditat.

Întrebarea „Cât costă un sistem CRM“ este perfect justificată, însă alegerea soluției trebuie făcută în cunoștință de cauză, țînând cont nu doar de preț. Specialiștii Soft Net Consulting vă pot ajuta să luați decizia corectă, adoptând sistemul CRM care acoperă optim nevoile actuale și viitoare ale companiei voastre și se încadrează în buget.

Cele mai noi articole

Solicită acum o demonstrație gratuită.

Abonare la newsletter.