Cuprins

Ne întreabă mulți clienți și prospecți care sunt cele mai bune soluții pentru reducerea timpului de livrare a produselor FMCG către beneficiari. Aceștia sunt, în general, antreprenori cu afaceri în comerțul online care vând bunuri de larg consum atât în mediul B2C, cât și în mediul B2B.  

Este o dorință firească și aliniată cu așteptările consumatorilor, educați și obișnuiți cu livrările “a doua zi” practicate de unele nume mari din piața de comerț online. Soluții avem, însă, experiența ne-a arătat că nu este suficient să ai cel mai rapid curier ca produsele să ajungă la destinatar. Este necesară o optimizare a întregului proces de preluare, procesare, execuție și livrare a unei comenzi și implicit o digitalizare completă. 

De ce să livrezi produsele mai rapid?

Dacă există o zonă a afacerii tale căreia ar trebui să acorzi o atenție deosebită în acest moment, aceasta este strategia de livrare. Viteza de livrare este un factor critic în decizia unui cumpărător de a achiziționa dintr-o anumită marcă. În același timp, niciun cumpărător nu dorește o livrare incorectă și inexactă. În plus pentru afacerea ta, beneficiile unei experiențe de livrare scurte și rapide sunt nenumărate, de la creșterea vânzărilor și a rulajului, reducerea costurilor de stocare, până la satisfacția clienților, atingerea obiectivului și obținerea unor discount-uri mai bune de la anumiți parteneri etc. Știind cum să scurtezi timpul de livrare pentru produsele tale te va ajuta cu adevărat să rămâi înaintea concurenței.  

Livrarea la timp nu numai că construiește loialitatea clienților, ci și îmbunătățește valoarea mărcii tale pe piață. Dacă nu reușești să livrezi produsele la timp, atunci clienții vor trece la un nou furnizor care este mai capabil decât tine și își respectă așteptările pentru livrări la timp. 

5 măsuri pentru reducerea timpului de livrare a produselor FMCG

În ultimii ani am desfășurat mai multe proiecte la clienții din aria FMCG (vânzare/distribuție) care, printre cerințele generale de digitalizare, vizau și reducerea timpului de livrare a produselor. Lista noastră de recomandări a inclus următoarele măsuri ca fiind impetuos necesare: 

  1. Integrarea platformei eCommerce cu sistemul ERP. Este primul și cel mai important pas în gestionarea întregului ciclu de cumpărare, de la plasarea produsului în coș până la stocare, facturare și livrare. Totodată, integrarea platformei eCommerce cu sistemul ERP este și singura cale de a asigura actualizarea în timp real a stocurilor, disponibilității și prețurilor. Este o necesitate atât pentru companiile care dețin un singur magazin propriu, cât mai ales pentru cei care vând prin intermediul marketplace-urilor generaliste. 
  2. Integrare directă cu platformele de curierat. Pentru a oferi multiple opțiuni de livrare, Soft Net a decis, încă din 2021, să integreze sistemul ASIS ERP cu platforma Postis, având astfel acces la peste 150 de soluții de transport. Însă nu doar diversitatea acestora contează, ci și integrarea sistemelor informatice, fapt care implică postarea și procesarea automată a comenzilor către curierul ales, completarea documentelor necesare etc. Datele sunt preluate automat între cele două sisteme, ceea ce elimină prelucrările manuale sau erorile inerente și crește viteza de lucru. Mai mult, clienții pot opta pentru anumite tipuri de livrare, intervale orare etc. Toate acestea generează un câștig important de timp și eficiență. 
  3. Funcționalități avansate de gestionare a stocurilor. Livrarea rapidă implică existența produselor pe stoc, iar pentru aceasta este necesară o soluție de tip warehouse management (WMS), de asemenea integrată cu sistemul ERP. Astfel, nu doar că există un inventar în timp real, dar pot fi configurate reguli pentru plasarea automată a comenzilor de aprovizionare în funcție de multipli parametri (nivelul stocului, timpul de livrare, locația partenerului, costul, prognoza cererii etc.). De asemenea, pot fi corelate stocurile din mai multe depozite.
  4. Procesarea automată a comenzilor. Aceste funcționalități sunt asociate integrării sistemului ERP și platformei de eCommerce și elimină operațiunile manuale. Practic, nu este necesar ca un angajat să preia comanda clientului (pe email, spre exemplu), apoi să emită o factură, să urmărească și să confirme plasarea și apoi să trimită o comandă internă de livrare. Totul se întâmplă automat, iar câștigul de timp este imens. Mai mult, procesarea automată permite un program 24/7 și elimină erorile umane. 
  5. Managementul transportului și optimizarea rutelor. Pentru companiile care livrează cu propriile flote, o soluție ca ASIS TMS   este mai mult decât necesară. Este un instrument modern de planificare și monitorizare în timp real a flotei de mașini, cu funcționalități de optimizare a încărcării și rutelor. Ajută direct atât la reducerea costurilor de transport, cât și la scurtarea timpului de livrare către destinatari.

Aceste măsuri au un caracter tehnic pentru că suntem o companie IT, însă pe listă puteți avea în vedere și: selectarea unor furnizori cât mai apropiați geografic, existența unor alternative la produsele din portofoliu, optimizarea modului de ambalare etc. 

Digitalizarea întregului proces

Reducerea timpului de livrare a produselor FMCG, dar nu numai, este un proces complex, care necesită integrarea mai multor tehnologii. În acest sens, Soft Net Consulting, în soluțiile pe care le dezvoltă la beneficiari, integrează: ERP – sistem pentru gestionarea resurselor, cu focus principal pe procesele specifice de achiziții și gestiune financiar-contabilă, CRM și SFA – soluții specifice pentru gestionarea relațiilor cu clienții, WMS – gestiunea completă a operațiunilor din depozite sau Business Intelligence – aplicații pentru raportarea datelor în cele mai diverse formate, platforme de eCommerce pentru gestionarea vânzărilor online etc. 

Soluțiile pe care le dezvoltăm vizează integrarea și corelarea datelor de la clienți (comenzi) cu strategia comercială (prețuri, marje, discount-uri, debite), portofoliul de produse (stocuri disponibile, comenzi de aprovizionare) și condițiile de livrare (termene, opțiuni de transport, costuri etc.). Doar astfel reușim să rezolvăm provocările reale ale beneficiarilor, printre care și reducerea timpului de livrare a produselor FMCG. 

Dacă vindeți produse FMCG către clienți, persoane fizice sau juridice, și doriți să reduceți timpul de livrare către destinatari, cu siguranță avem un subiect de discuție. Programați o întâlnire cu unul dintre consultanții noștri chiar astăzi!

Cele mai noi articole

Solicită acum o demonstrație gratuită.

Abonare la newsletter.